nazwa dokumentu: Protokół nr 21/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytej w dniu 24 września 2012 r. o godz. 12.00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie | |
Protokół nr 21/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 24 wrzeÅ›nia 2012 r. o godz. 12.00 w sali nr 20 UrzÄ™du Miejskiego w Rogoźnie Temat posiedzenia: 1. Ocena sprawozdania z wykonanie budżetu gminy za I półrocze br. 2. Kontrola wykorzystania Å›rodków przeznaczonych na realizacjÄ™ Gminnego Programu Profilaktyki i RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych i PrzeciwdziaÅ‚ania Narkomanii. W posiedzeniu uczestniczyli czÅ‚onkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listÄ… obecnoÅ›ci, która stanowi załącznik nr 1 do protokoÅ‚u. Radna E. Wysocka obecna od godz. 12.10. W posiedzeniu uczestniczyli: Burmistrz Rogoźna – B. Janus, ZastÄ™pca Burmistrza – K. Ostrowski, Skarbnik Gminy – M. Kachlicka, PrzewodniczÄ…ca GKRPA – M. Stachowiak, CzÅ‚onek GKRPA – M. Filipiak. Proponowany porzÄ…dek:
Do porzÄ…dku obrad uwag nie wniesiono. PrzystÄ…piono do realizacji punktu 2 – ocena sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 r. InformacjÄ™ z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za I półrocze 2012 r. przedstawiÅ‚a Skarbnik Gminy M. Kachlicka. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski powiedziaÅ‚, że informacja zostaÅ‚a przygotowana zgodnie z wymogami jakie nakÅ‚ada ustawa. ZwróciÅ‚, uwagÄ™ iż dochody z tytuÅ‚u odpÅ‚atnego nabycia prawa wÅ‚asnoÅ›ci oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomoÅ›ci wyniosÅ‚y tylko ponad 261 tys. zÅ‚, choć dotychczas zostaÅ‚o ogÅ‚oszonych 15 przetargów na sprzedaż nieruchomoÅ›ci. Niskie wykonanie dochodów z tego tytuÅ‚u spowodowane jest panujÄ…cy zastojem na rynku nieruchomoÅ›ci i kryzysem gospodarczym. PoinformowaÅ‚, że Komisja Rewizyjna w podziale na dwa zespoÅ‚y dokonaÅ‚a kontroli w zakresie: wydatków na drogi publiczne gminne i wydatków na podróże sÅ‚użbowe – zespół w skÅ‚adzie: radny A. Jóźwiak i radny M. Kutka oraz wydatki na oczyszczanie miasta – zespół w skÅ‚adzie: radny R. DworzaÅ„ski i radna E. Wysocka. Radny M. Kutka poinformowaÅ‚, że zespół spotkaÅ‚ siÄ™ z Skarbnik Gminy, która przygotowaÅ‚a materiaÅ‚y i udzieliÅ‚a szczegółowych wyjaÅ›nieÅ„. PoinformowaÅ‚, że skontrolowane zostaÅ‚y wydatki na podróże sÅ‚użbowe pracowników urzÄ™du oraz radnych. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ ile wyniosÅ‚o wykonanie wydatków na podróże sÅ‚użbowe w I półroczu br. i czy stwierdzono przekroczenie planu wydatków w kontrolowanym rozdziale? Radny M. Kutka wyjaÅ›niÅ‚, że nie stwierdzono żadnych przekroczeÅ„ planu wydatków w kontrolowanych dziaÅ‚ach. Radny A. Jóźwiak dodaÅ‚, że wyjazdów sÅ‚użbowych nie byÅ‚o zbyt wiele, a te które byÅ‚y sÄ… uzasadnione. WypÅ‚acane pracownikom ryczaÅ‚ty również nie budziÅ‚y zastrzeżeÅ„. Stawka kilometrówki ustalana jest przez Ministra Transportu stosownym rozporzÄ…dzeniem. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski poinformowaÅ‚, że pracodawca stawkÄ™ kilometrówki ustalonÄ… przez Ministra transportu może podwyższyć lub obniżyć, jednak takie dziaÅ‚anie obwarowane jest szczegółowymi przepisami. Radny A. Jóźwiak poinformowaÅ‚, że wydatki na równanie i utwardzanie dróg w znacznej części byÅ‚y pokrywane z funduszu soÅ‚eckiego, ponieważ soÅ‚ectwa przeznaczyÅ‚y jego część na ten cel. Przedstawione faktury za równanie i utwardzanie dróg byÅ‚y prawidÅ‚owe opisane. Zespół kontrolny nie wniósÅ‚ uwag do przeprowadzonego zakresu kontroli. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski poinformowaÅ‚, że zespół przeprowadziÅ‚ kontrolÄ™ wydatków na oczyszczanie miasta, które swym zakresem obejmujÄ…: prowadzenie szaletów miejskich, mechaniczne i rÄ™czne oczyszczanie miasta oraz prace dodatkowe. Umowa na prowadzenie szaletów miejskich zostaÅ‚a zawarta w 1994 r., która w kolejnych latach byÅ‚a aneksowana. Ostatni aneks zostaÅ‚ podpisany w dniu 12.01.2009 r., zgodnie z którÄ… miesiÄ™czne wynagrodzenie za prowadzenie szaletu wynosi 1.200 zÅ‚, natomiast na przedÅ‚ożonych fakturach widniaÅ‚a kwota 1.211, 21 zÅ‚ -wyrywkowo kontrolowane byÅ‚y faktury nr 02/02/2012 i 07/06/2012. PoinformowaÅ‚, że zespół nie miaÅ‚ zastrzeżeÅ„ do mechanicznego oczyszczania ulic. Stwierdzono natomiast, iż faktury wystawiane przez zakÅ‚ad realizujÄ…cy usÅ‚ugÄ™ rÄ™cznego oczyszczania miasta i opróżnianie koszy ulicznych byÅ‚y nie precyzyjnie opisane lub mylnie potwierdzone. Faktura VAT nr 72/U/12 wystawiona byÅ‚a m.in. za wywóz nieczystoÅ›ci z koszy na terenie Parkowa, a wg potwierdzenia opróżnianie koszy dotyczyÅ‚o Parkowa oraz Tarnowa. Faktura nr 28/U/12 zostaÅ‚a opisana prawidÅ‚owo i potwierdzona zgodnie z zawartÄ… umowÄ…. DodaÅ‚, że wykonawca usÅ‚ugi powinien w inny sposób wystawiać faktury, zwÅ‚aszcza że zawarta umowa dotyczy opróżniania koszy w Parkowie i Tarnowie. Wysokość wydatków na oczyszczanie miasta nie budzi zastrzeżeÅ„ i jest zgodna z podpisanÄ… umowÄ…. W dalszej części posiedzenia przystÄ…piono do realizacji punktu 3 – kontrola wykorzystania Å›rodków przeznaczonych na realizacjÄ™ Gminnego Programu Profilaktyki i RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych i PrzeciwdziaÅ‚ania Narkomanii. InformacjÄ™ z wykonanie planu zadaÅ„ i wydatków zwiÄ…zanych z realizacjÄ… Gminnego Programu Profilaktyki i RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych na dzieÅ„ 20.06.2012 przedstawiÅ‚a PrzewodniczÄ…ca GKRPA M. Stachowiak – pisemna informacja stanowi załącznik nr 2 do protokoÅ‚u. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski poinformowaÅ‚, że wykonanie wydatków na realizacjÄ™ Gminnego Programu Profilaktyki i RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych wyniosÅ‚o ok. 1/3 planowanej kwoty. Przedszkola nr 1 i 2 na plan 1.400 zÅ‚, wykorzystaÅ‚y blisko 1.200 zÅ‚, natomiast Gimnazjum Nr 1 i Gimnazjum przy LO nie wykorzystaÅ‚o żadnych Å›rodków. ZapytaÅ‚ czy Å›wietlice opiekuÅ„czo-wychowawcze dla dzieci z rodzin zagrożonych patologiÄ… spoÅ‚ecznÄ… bÄ™dÄ… funkcjonowaÅ‚y przez caÅ‚y rok? M. Filipiak wyjaÅ›niÅ‚a, że na realizacjÄ™ wszystkich programów profilaktycznych zostaÅ‚y podpisane umowy z nauczycielami. PoinformowaÅ‚a, że Å›wietlice opiekuÅ„czo-wychowcze prowadzÄ… swojÄ… dziaÅ‚alność w ciÄ…gu caÅ‚ego roku, z wyjÄ…tkiem miesiÄ™cy wakacyjnych – lipca i sierpnia. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ dlaczego w Szkole Podstawowej nr 3 dziaÅ‚aÅ‚y dwie Å›wietlice opiekuÅ„czo-wychowawcze? ZwróciÅ‚ uwagÄ™, że w Szkole Podstawowej Nr 2 wydatki na wynagrodzenia bezosobowe w I półroczu 2012 r. zostaÅ‚y wykonane poniżej poÅ‚owy zaplanowanej kwoty, mimo iż czasokres od stycznia do czerwca jest dÅ‚uższy, aniżeli czasokres od wrzeÅ›nia do grudnia. M. Filipiak wyjaÅ›niÅ‚a, że wynagrodzenie za miesiÄ…c czerwiec wypÅ‚acone zostaÅ‚o w lipcu, wiÄ™c wydatki te nie zostaÅ‚y ujÄ™te w przedÅ‚ożonym sprawozdaniu. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ dlaczego w Szkole Podstawowej nr 3 wykonano wydatki na wynagrodzenia bezosobowe zostaÅ‚y wykonane w kwocie ok. 4 tys. zÅ‚, skoro zaplanowano kwotÄ™ 10.800 zÅ‚ do wykorzystania w ciÄ…gu caÅ‚ego roku? M. Filipiak wyjaÅ›niÅ‚a, że Å›wietlicy miaÅ‚y być zatrudnione trzy panie, a pracÄ™ miaÅ‚y tylko dwie. W tej sytuacji miaÅ‚y mniejszÄ… ilość godzin, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na niższe wykonanie wydatków. PoinformowaÅ‚a, że zostaÅ‚y podpisane aneksy, na mocy których ilość godzin pracy pedagogów zwiÄ™kszy siÄ™. Radny R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ czy wykonanie wydatków w II półroczu br. zostanie nadrobione? Skarbnik Gminy wyjaÅ›niÅ‚a, że wykonanie wydatków w II półroczu bÄ™dzie w normie, a niewykorzystane Å›rodki w I półroczu bÄ™dÄ… stanowiÅ‚y oszczÄ™dność. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ dlaczego Zespół Szkół nie wykorzystaÅ‚ żadnych pieniÄ™dzy na prowadzenie Å›wietlicy opiekuÅ„czo-wychowaczej w I półroczu br.? M. Filipiak wyjaÅ›niÅ‚a, że zapÅ‚ata za prowadzenie Å›wietlicy dokonana zostaÅ‚a w lipcu, ponieważ umowa zawarta byÅ‚a do koÅ„ca czerwca i dopiero po upÅ‚ywie tego terminu przedkÅ‚adane jest sprawozdanie z realizacji planu i po jego weryfikacji zostaje dokonana pÅ‚atność. PrzewodniczÄ…ca GKRPA poinformowaÅ‚a, że programy profilaktyczne prowadzone sÄ… w szkoÅ‚ach na terenie caÅ‚ej gminy. Na realizacjÄ™ każdego z programów przeznaczona jest okreÅ›lona liczba godzin, która może zostać wykorzystana w I lub II półroczu danego roku. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ dlaczego nie zostaÅ‚y wykorzystane żadne pieniÄ…dze przeznaczone na remonty? Burmistrz Rogoźna poinformowaÅ‚, że zostaÅ‚ niedawno ogÅ‚oszony przetarg na przeprowadzenie remontu Å›wietlic opiekuÅ„czo-wychowawczych, wiÄ™c pieniÄ…dze zostanÄ… wykorzystane w II półroczu br. Radny M. Kutka zapytaÅ‚ czy jeżeli chce siÄ™ przeprowadzić badanie peÅ‚noletniego ucznia narkotestem, to trzeba wezwać rodziców? PrzewodniczÄ…ca GKRPA poinformowaÅ‚a, że o obecność podczas badania powinna zostać poproszona policja. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ kiedy zostanie dokonana korekta dochodów z tytuÅ‚u wydawanych zezwoleÅ„ na sprzedaż alkoholu, ponieważ wykonanie dochodów na dzieÅ„ 30.06.2012 r. wyniosÅ‚o 70,56% planu? Skarbnik Gminy wyjaÅ›niÅ‚a, że po dokonaniu pÅ‚atnoÅ›ci III raty plan dochodów nie zostanie znacznie przekroczony. NastÄ™pnie ogÅ‚oszono 10 minut przerwy. Komisja Rewizyjna wyrywkowo skontrolowaÅ‚a realizacjÄ™ programu profilaktycznego w Liceum OgólnoksztaÅ‚cÄ…cym w Rogoźnie oraz finansowanie pracy Å›wietlicy opiekuÅ„czo-wychowawczej dla dzieci z rodzin zagrożonych patologia spoÅ‚ecznÄ…, która dziaÅ‚a w Parkowie. Komisja nie wniosÅ‚a żadnych uwag. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ na jakiej podstawie ustalana jest stawka za godzinÄ™ pracy podczas realizacji programów profilaktycznych w szkoÅ‚ach? Przewodnicza GKRPA wyjaÅ›niÅ‚a, że PaÅ„stwowa Agencja RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych ogÅ‚asza rekomendowane stawki za godzinÄ™ pracy. Stawki pÅ‚acone przez GminnÄ… KomisjÄ™ RozwiÄ…zywania Problemów Alkoholowych sÄ… niższe, aniżeli stawki rekomendowane przez PARPA. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ czy pÅ‚aci siÄ™ za zegarowÄ… czy lekcyjnÄ… godzinÄ™ pracy? PrzewodniczÄ…ca GKRPA odpowiedziaÅ‚a, że pÅ‚acone jest za godzinÄ™ zegarowÄ…. Stawka za godzinÄ™ pracy zbliżona jest do stawki wynagrodzenia nauczyciela. PrzewodniczÄ…cy R. DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ w jaki sposób prowadzony jest nabór osób prowadzÄ…cy zajÄ™cia Å›wietlicowe bÄ…dź programy profilaktyczne? PrzewodniczÄ…ca GKRPA wyjaÅ›niÅ‚a, że każda z osób musi posiadać przygotowanie pedagogiczne, a za wybór osób prowadzÄ…cych zajÄ™cia odpowiada dyrektor szkoÅ‚y, który podpisuje roczne sprawozdanie. W dalszej części posiedzenia przystÄ…piono do realizacji punktu 4 – przyjÄ™cie protokoÅ‚u z ostatniego posiedzenia. Protokół nr 20/2012 zostaÅ‚ przyjÄ™ty jednomyÅ›lnie 4 gÅ‚osami „za” w obecnoÅ›ci 4 czÅ‚onków Komisji. Posiedzenie zakoÅ„czono o godz. 13.40 Protokół sporzÄ…dziÅ‚a mgr P. Grabowska Rogoźno, dnia 16 października 2012 r. Podpisy czÅ‚onków Komisji Rewizyjnej: PrzewodniczÄ…cy KR ............................................ WiceprzewodniczÄ…cy KR ................................... CzÅ‚onek KR .......................................................... CzÅ‚onek KR ..........................................................
| |
informacje wprowadziÅ‚: | Mariusz £anucha |
informacje wytworzył: | Paulina Grabowska |
data dodania: 25 Października 2012 |
data modyfikacji: Mariusz £anucha / 2012-10-25 11:20:35 |
data wyworzenia: Paulina Grabowska / 25 Października 2012 |