Tytuł sprawy:
|
Podatek od nieruchomości |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Miejski w Rogoźnie Wydział Finansowy Biuro nr 4 tel. 785 009 431 Biuro nr 5 tel. 785 009 434 |
Podstawowe informacje: |
Powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, zmiana w przedmiocie opodatkowania. Obowiązek podatkowy powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło nabycie tytułu prawnego do przedmiotu opodatkowania lub wejście w jego posiadanie. Jeżeli okolicznością, od której jest uzależniony obowiązek podatkowy, jest istnienie budowli albo budynku lub jego części, obowiązek podatkowy powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowa została zakończona albo w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części przed ich ostatecznym wykończeniem. Obowiązek podatkowy wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości są grunty, budynki, budowle a także urządzenia budowlane w rozumieniu przepisów prawa budowlanego związane z obiektem budowlanym, które zapewniają możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem.
Podmiotami obowiązanymi do zapłaty podatku od nieruchomości są:
Terminy płatności podatku od nieruchomości
Sposoby płatności podatku od nieruchomości
W związku ze zmianami do ustawy Ordynacja podatkowa obowiązującymi od dnia 01.01.2006 roku – zgodnie z art. 63 tej ustawy (t.j Dz. U. z 2019r. poz.900 z późn. zm.), podstawy opodatkowania oraz kwoty podatków zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych. |
Wymagania i potrzebne dokumenty |
Wniosek o udzielenie ulgi podatkowej przewidzianej w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty):
Wniosek o wydanie zaświadczenia (o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych, o figurowaniu w ewidencji podatników):
|
Gdzie odebrać formularze: |
Wydział Finansowy, biura nr 4, 5 Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rogoźnie Rozporządzenie Ministra Finansów (Dz. U z 2019, poz. 1104) |
Termin załatwienia sprawy |
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postępowania natomiast wydanie zaświadczenia do 7 dni od dnia złożenia wniosku. |
Opłaty: |
Opłaty skarbowe:
|
Tryb odwoławczy: |
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Rogoźna w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
|
Podstawa prawna: |
|
Dokumenty: |
Wzory dostępne na stronie: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/1104/1
|