Tytuł sprawy: |
Podatek rolny
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Miejski w Rogoźnie Wydział Finansowy Biuro nr 4 tel. 785 009 431 fax. 067 26 18 075 Biuro nr 5 tel. 785 009 434 fax. 067 26 18 075 |
Podstawowe informacje: |
Przedmiotem opodatkowania podatkiem rolnym są grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.
Podmiotami obowiązanymi do zapłaty podatku rolnego są:
Powstanie i wygaśnięcie obowiązku podatkowego Obowiązek podatkowy powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał tytuł prawny do gruntów lub objęcie gruntów w posiadanie. Obowiązek podatkowy w podatku rolnym wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Terminy płatności podatku rolnego Wszyscy podatnicy płacą podatek rolny w 4 ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego – do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. W przypadku, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Sposoby płatności podatku rolnego
W związku ze zmianami do ustawy Ordynacja podatkowa obowiązującymi od dnia 01.01.2006 roku – zgodnie z art. 63 tej ustawy (Dz. U. z 2019 r. , poz.900 ze zm.), podstawy opodatkowania oraz kwoty podatków zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.
|
Wymagania i potrzebne dokumenty |
Wniosek o udzielenie ulgi podatkowej przewidzianej w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj.: umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty):
Wniosek o wydanie zaświadczenia (o niezaleganiu w podatkach lub o stanie zaległości podatkowych, o figurowaniu w ewidencji podatników, wielkości gospodarstwa, powierzchni użytków rolnych):
|
Gdzie odebrać formularze: |
Wydział Finansowy, biura nr 4, 5 Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rogoźnie Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej - Rozporządzenie Ministra Finansów (Dz. U. z 2019, poz. 1105)
|
Termin załatwienia sprawy |
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, natomiast wydanie zaświadczenia do 7 dni, od dnia złożenia wniosku. |
Opłaty: |
Opłaty skarbowe:
|
Tryb odwoławczy: |
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Burmistrza Rogoźna w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji. |
Podstawa prawna: |
|
Dokumenty: |
Wzory dostępne na stronie: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/1105/1 |